درمان خشکی پوست کل بدن و پوست صورت در تابستان

خشکی پوست: حتما برای شما هم پیش آمده است که در بعضی اوقات بخصوص زمستان و یا پاییز به دلیل رطوبت کم و خشکی هوا و یا سرد بودن آن دچار خشکی پوست شده باشید

استفاده از آلوئه ورا برای محافظت از پوست دست:

در طب سنتی هندوستان از آلوئه ورا برای درمان یبوست، بیماری‌های پوستی، آلودگی بدن با کرم‌ها، عفونت‌ها و درمان کولیک (قولنج) استفاده می‌شود. در طب چینی آلوئه ورا برای درمان بیماری‌های قارچی تجویز می‌شود. در دنیای غرب آلوئه ورا به‌طور گسترده‌ای در تولید لوازم آرایشی، داروها و صنایع غذایی استفاده می‌شود.

تأثیر استفاده‌ی موضعی آلوئه ورا در بهبود عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک)، اگزما، موکوزیت دهان، زخم پای دیابتی و درمان سوختگی‌ها

 

راهکارهای رفع خشکی پوست دست بر اثر شست و شوی مکرر با مواد شوینده

 

برای محافظت از پوست دست خود دستکش بپوشید:

برای درمان خشکی پوست دستکش بپوشید، به دلیل اینکه همیشه پوست دست همیشه اولین جایی است که دچار آسیب و خشکی میشود میتونیم با پوشیدن دستکش از خشکی دستامون جلوگیری کنیم.

زمانهایی که باید همیشه دستکس دستمون باشه یکی فصل زمستانه که با سرمای زیادی که داره حسابی دستمونو خشک میکنه، قبل از اینکه دست به مواد شیمیایی و روغن های مضرر بزنیم.

به پوست دست خودتون ضد آفتاب بزنید:

قبل از بیرون رفتن حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و همیشه در کیفتان یک ضد آفتاب داشته باشید، زیرا نور آفتاب آسیب های شدیدی به پوست ما وارد میکند.

 

 

چند توصیه برای داشتن دست هایی جوان

پاکسازی: پاکسازی پوست باعث رها شدن پوست خارجی از سلول های مرده می‌شود و آن را درخشان می‌کند. اما پوست روی دست بسیار حساس و ظریف است. بنابراین برای پاکساری باید یک محصول مناسب با نوع پوست دست و توپ های بسیار ملایم تر از آنچه که برای بدن به کار می‌رود، انتخاب کنید.

 

مرطوب کردن: پوست دست اغلب تمایل به خشک شدن دارد، بنابراین باید دست ها را با کرم مناسب نوع پوست دست مرطوب کنید، این کار بعد از شستشوی دست و یا پس از استعمال مایع ظرفشویی و دیگر شوینده ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، صدها کرم مخصوص دست وجود دارد، در بین این محصولات تمایل و رغبتی بیشتری به کاریته، روغن بادام شیرین و آرنیکا دیده می‌شود.

 

ماساژ: ماساژ دست ها باعث آرامش یافتن، دفع تنش های روزانه و به فعالیت انداختن جریان خون تا نوک انگشتان می‌شود. ماساژ دست به سرعت انجام می‌گیرد، پس از آن فرد آرامش و آسودگی را تا ساعدهایش احساس می‌کند. برای ماساژ دادن ممکن است از یک کرم مرطوب کننده یا مغذی نیز استفاده شود.

 

 

نمک دریا: نمک دریا پوست‌های خسته را جان تازه‌ای می‌بخشد. پیش از حمام کمی نمک دریا را که در ‌آب حل کرده‌اید. به دست و بدن خود بمالید و سپس آبکشی کنید. ممکن است نمک کمی پوست شما را بسوزاند یا خارش مختصری ایجاد کند، اما با شست‌وشوی این مشکل رفع می‌شود.

 

دستهایتان را مرطوب نگه دارید

شب‌ها دستان تان را درون لوسیون ها بگذارید سپس روی آن یک دستکش نخی دست تان کنید. بدین‌صورت تمام شب به دست تان  آب‌رسانی می‌شود و صبح باپوستی فوق‌العاده نرم از خواب بیدار می‌شوید

 

روغن: روغن یادتان نرود. شما می‌توانید برای حفظ رطوبت دست‌هایتان قبل از اینکه شروع به ظرف شستن کنید و قبل از دستکش دست کردن چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون روی دست‌هایتان ماساژ دهید.

 

 

پوست اطراف ناخن را نگیرید 

اولین و مهم‌ترین کار، دور انداختن قیچی‌هایی است که برای پوست اطراف ناخن طراحی‌شده‌اند. به‌جای آن‌ها یک کرم یا روغن دست را پیشنهاد می‌کنم چون گرفتن این پوست‌ها اگر به‌صورت حرفه‌ای انجام نشوند باعث می‌شود تا موقع رشد، پوستی کلفت و زبر دربیاید. این پوست مانند ریشه ناخن است. اگر ناخن‌های بلند و سالم می‌خواهید باید به‌جای قیچی کردن از آن‌ها مراقبت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کرم یا روغنی با ناخن بزنید سپس، پوستش را به‌آرامی به سمت عقب فشار دهید.

 

 

 

 

دست کش: با دستکش کار کنید. کارهای خانه به‌خصوص شستن ظروف را با دستکش انجام دهید. اگر پوست‌تان به دستکش‌های لاستیکی حساسیت دارد، زیر آن دستکش نخی بپوشید.

 

سفید و زیبا کردن پوست دست ها در طب سنتی

اگر ۶۰ گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی آب لیمو ترش، مخلوط کنیم و دست ها را با آن بشوییم دست ها تمیز و روشن خواهد شد.

 

 

پاک کردن لاک ناخن بدون آسیب به دست

برای پاک کردن لاک، اول پنبه را به محلول پاک‌کننده آغشته کنید بعد بگذارید کمی روی ناخنتان بماند. این کار باعث رقیق شدن و حل شدن لاک می‌شود. در قدم بعدی، پنبه را کمی فشار دهید و روی ناخن به سمت پایین بکشید. با این کار بیشتر لاک از روی ناخن پاک می‌شود. مخصوصاً وقتی‌که می‌خواهید لاک تیره‌ای را پاک‌کنید بسیار مؤثر است.

 

 

افرادی که مشاغل سخت دارند باید یک سیب زمینی را رنده کنند و آب آن را بگیرند و ۱۵ گرم گلیسرین به علاوه ۲۰ گرم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنند و پس از مخلوط کردن، به دست ها بمالند تا آثار فوق العاده آن را ببینند.

Search

central office:

 No. 25, 6 St., 14 St,

khaled slamboli (vozara) Ave, Tehran, Iran

phone (90 lines) : 0098(21) 2774

Fax: 0098(21)-2774 - 6

 

Email:info@hastidaroodarman.com